Op 21 maart 2024 is de cliëntenraad van IMEAN geïnstalleerd. De leden voor onze cliëntenraad zijn geworven door geschikte kandidaten hiervoor te benaderen.
Op dit moment bestaat de cliëntenraad uit 3 leden. Ons streven is het aantal leden uit te breiden
naar 5.
In samenspraak met de leden van de cliëntenraad zijn een huishoudelijk reglement en een medezeggenschapsregeling opgesteld. Het huishoudelijk reglement en de medezeggenschapsregeling zullen eens in de twee jaar worden geëvalueerd en indien nodig worden aangepast.
Doelstelling cliëntenraad
De doelstelling van onze cliëntenraad is om, binnen het kader van de doelstellingen van IMEAN, de gemeenschappelijke belangen van de betrokken cliënten te behartigen.
- De taken en verantwoordelijkheden van onze cliëntenraad zijn hierbij:
- Het deelnemen aan vergaderingen
- Het meedenken en meepraten over zaken die onze cliënten raken
- Het informeren van de achterban over de activiteiten van de cliëntenraad
De cliëntenraad vergadert 3 keer per jaar. De voorzitter stelt in overleg met de ondersteuner de agenda op. De vergaderingen van de cliëntenraad zijn openbaar. Cliënten en vertegenwoordigers kunnen de vergadering bijwonen, mits er geen vertrouwelijke
onderwerpen op de agenda staan. De cliëntenraad wordt door het MT betrokken bij de voorbereiding van een besluit. Daarnaast stellen wij de cliëntenraad in de gelegenheid een advies uit te brengen en is de cliëntenraad bevoegd om ongevraagd te adviseren.
De cliëntenraad heeft contact met haar achterban door regelmatig de wensen en meningen van de cliënten en hun vertegenwoordigers te inventariseren en hen te informeren over zijn activiteiten d.m.v. een nieuwsbrief.